Jazda rowerem odchudzanie – czyli jak spalić kalorie w przyjemny sposób?

0
28

Wiele osób szczególnie wiosną i latem chętnie jeździ na rowerze. Niektóre z nich (najczęściej nie przepadające za siłownią) chce w ten sposób stracić zbędne kilogramy oraz pobudzić mięśnie do działania. Rower jest więc jednym z przyjemniejszych sposobów, by poruszać się i popracować nad swoim ciałem i kondycją. By jednak móc zobaczyć jakiekolwiek efekty – trzeba trochę włożyć pracy w tą jazdę. O czym warto pamiętać? Jaką jazdę na rowerze można uznać na dobrze wykonany trening? Odpowiedź poniżej.

Jazda rowerem odchudzanie

By jazda rowerem miała pozytywny wpływ na naszą sylwetkę warto wiedzieć o kilku rzeczach, by połączyć przyjemne z pożytecznym. Jeżdżąc ze stałą prędkością po prostej, niewymagającej powierzchni przez około godzinę można spalić nawet 400-600 kalorii. Jednak po kilku miesiącach takiej klasycznej jazdy na rowerze ciało może szybko się przyzwyczaić i przestać pokazywać swojemu właścicielowi jakiekolwiek efekty „pracy”. Dlatego też z czasem warto tą jazdę na rowerze trochę urozmaicić wprowadzając choćby odrobinę szybsze tempo pracy nóg lub zmieniając nawierzchnię po której się poruszamy. Jeżeli wybierzemy się rowerem do lasu, gdzie możemy spotkać liczne pagórki, które zmuszą nas do podjazdów- można liczyć na to, że nasze mięśnie będą musiały włożyć więcej pracy i tym samym spalimy więcej kalorii.

Nie straszna żadna pogoda

Wielu fachowców od jazdy na rowerze, namawia osoby, które chcą schudnąć, by w zimniejszych miesiącach nie rezygnowały z tego dwukołowego pojazdu. Jesienią, czy zimą (gdy na drogach nie ma jeszcze kilkucentymetrowego śniegu) również warto pojeździć na rowerze, by spalić nadprogramowe kilogramy. Żadna pogoda nie jest zła, by zmusić swoje ciało do ruchu. W tym przypadku warto jednak zadbać o porządny ubiór i precyzyjnie przygotowany do danej pory roku sprzęt.

Jak wynika z powyższego, rower może być świetnym narzędziem by zacząć pracę nad swoją sylwetkę. Jazda na rowerze w miłej dla oka okolicy wraz z bliskimi osobami (np. mężem, dziećmi lub z z przyjaciółką) może okazać się bardzo przyjemnym sposobem na spędzenie czasu. Dodatkowo, wielu trenerów zapewnia, iż ciało lepiej reaguje na sport, gdy ten uprawiany jest na świeżym powietrzu. I potwierdzają to sami zainteresowani – jazda na rowerze stacjonarnym bywa monotonna i szybko jej użytkownik bywa zniechęcony. Na dworze zaś, gdy sam decyduje o miejscu, gdzie się porusza – jest zdecydowanie przyjemniej i milej. Ponadto, na zewnątrz można zmusić się do pokonania coraz to większych odległości i nietuzinkowych przeszkód.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here