kasza2go.pl

Kasza2go.pl – zdrowie, dieta lifestyle, moda

Lifestyle Zdrowie

Czy warto ćwiczyć w domu i jak to robić?

Ćwiczenia w domu stają się coraz popularniejsze, a zwłaszcza wśród początkujących. Treningi możemy wykonywać bez sprzęty, gdyż na początku wystarczająca będzie masa własnego ciała. Na ćwiczenie w domowym zaciszu zazwyczaj decydują się początkujący, którzy chcą przygotować swój organizm do cięższych treningów na siłowni. Jest to dobry sposób, jednak wcale nie musimy udawać się na siłownię. W domowych warunkach możemy bez problemu wykonać trening całego ciała, co będzie wystarczające, żeby pobudzić nasze mięśnie do wzrostu. Jeśli naszym celem jest zgubienie zbędnych kilogramów, to oprócz treningów siłowych warto dodać kilka sesji cardio w tygodniu. Aktywność tą możemy wykonywać na świeżym powietrzu.

Jak ćwiczyć w domu?

Ćwiczenia ogólnorozwojowe w domu możemy wykonać na kilka sposobów. Pierwszą opcją jest trening z masą własnego ciała. To dobra opcja, szczególnie wśród początkujących. W internecie znajdziemy wiele przykładowych planów treningowych, do których wykonania nie potrzebujemy żadnych akcesoriów. Żeby zmobilizować mięśnie do wzrostu, musimy dostarczyć odpowiednich bodźców. Robimy to poprzez progres, czyli zwiększania trudności wykonywania ćwiczeń. W przypadku treningu bez sprzętu będziemy to robić poprzez zwiększenie ilości powtórzeń w danej serii. Możemy także stopniowo wydłużać czas treningu, co pozwoli na wykonanie większej liczby serii.

Systematyczne zwiększanie ilości powtórzeń może sprawić, że mięśnie po jakimś czasie nie będą rosły. Wtedy najlepszym rozwiązaniem będzie zakup akcesoriów, dzięki którym urozmaicimy treningi. W domowej siłowni powinny się znaleźć takie rzeczy jak drążek, hantle i gumy gimnastyczne. Dzięki tym trzem rzeczom możemy wykonać zarówno trening ogólnorozwojowy, jak i ten ukierunkowany na konkretną grupę mięśniową.

Czy warto ćwiczyć w domu?

Trening domatora ma zarówno wady, jak i zalety. Główną zaletą jest to, że ćwiczyć możemy w dowolnym miejscu. Pozwala nam to zachować ciągłość treningową podczas różnego rodzaju wyjazdów. Do zalet możemy także zaliczyć oszczędność czasu, który musielibyśmy poświęcić na dojazd na siłownię i powrót do domu. Jedyną wadą treningu domatora jest to, że osobom bardziej zaawansowanych może być ciężko osiągnąć progres. Jednak nawet w tym wypadku pomocny będzie zakup kilku akcesoriów, a to wciąż jest mniejszy wydatek niż kupowanie karnetów na siłownię.

Treningi w domu to dobry sposób na zbudowania wymarzonej sylwetki. Jednak pamiętajmy, że sam trening to nie wszystko. Bez odpowiedniej diety nie dostarczymy potrzebnych do rozwoju mięśni składników odżywczych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *