Pływanie żabką – ile kalorii spalisz?

0
36

Rozpoczynasz dietę i chcesz uzupełnić ją treningiem? Nigdy nie byłeś typem sportowca i dopiero zamierzasz rozpocząć swoją przygodę z ruchem? Zastanawiasz się, od czego zacząć i jaka aktywność będzie dla Ciebie najlepsza? Chcesz dowiedzieć się, ile kalorii możesz spalić wykonując poszczególne ćwiczenia? Jeżeli tak, to koniecznie zapoznaj się z poniższym tekstem, w którym skupimy się na pływaniu. Zapraszamy do lektury!

Pływanie – dlaczego warto je uprawiać?

Być może jesteś uprzedzona do pływania i kojarzy Ci się ono z traceniem dużej ilości czasu w szatni na basenie i anginą spowodowaną źle wysuszonymi w zimie włosami. Warto jednak odłożyć na bok negatywne skojarzenia i przekonać się do tego sportu. Jest on przede wszystkim doskonały dla osób, które do tej pory stroniły od wszelkiej aktywności fizycznej. Nie wymaga ono bowiem dużego przygotowania, tak jak treningi siłowe na siłowni czy bieganie. Każdy, kto potrafi pływać jest bowiem w stanie wykonać samodzielny trening na basenie przez 45 minut we własnym tempie. Po kilku tygodniach regularnego pływania będziesz mógł mieć natomiast pewność, że Twoja wydolność oraz wytrzymałość będzie o wiele wyższa i będziesz gotowy na podjęcie innych form aktywności. Pływanie jest także doskonałym uzupełnieniem każdej diety i mimo, że sam trening na basenie trwa zaledwie 3 kwadranse, możesz liczyć na naprawdę spektakularne efekty. Nic bowiem nie wyciąga tak jak woda i wyrzeźbienie w ten sposób sylwetki jest naprawdę proste i przyjemne. Ponadto, przebywanie w wodzie działa niezwykle korzystnie na kręgosłup, a także pozwala zredukować stres i wyzbyć się negatywnej energii, wyciszyć się i pozbierać myśli.

Pływanie żabka kalorie

Jeżeli nigdy nie uczyłeś się pływać i niezbyt pewnie czujesz się w wodzie, zdecydowanie powinieneś zacząć od stylu klasycznego, potocznie nazywanego „żabką”. Polega on na wykonywaniu kolistych ruchów rękoma oraz nogami, podobnie jak robią to właśnie żaby. Styl ten nie jest najszybszy, ale zdecydowanie najbardziej intuicyjny ze wszystkich, dlatego też najłatwiej się jego nauczyć. Pływanie żabką oddziałuje przede wszystkim na mięśnie ramion oraz rąk i wykonywane przez godzinę jest w stanie zapewnić Ci utratę od 400 do 500 kalorii. Jest to odrobinę mniej niż w przypadków styli takich jak kraul, ale jak już wspomniano styl klasyczny jest spokojniejszy i znacznie mniej intensywny. Z tego powodu jest on także doskonały dla osób, które bardzo szybko się męczą lub nie mogą wykonywać zbyt dużego wysiłku z różnorodnych powodów zdrowotnych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here